fredag 2. desember 2011

Nå er det jul igjen...ja nå er det JAGGU jul igjen !!

Synes jeg nettopp hadde satt bort julepynten, så er jeg jammen begynnt å snoke i kassene igjen! Litt trivsel med litt ekstra lys i stua, og for ikke å snakke om alle levende lysene som blafrer....me like :)Teller fort nesten 25 brinnende punkt her jeg sitter, neida det er ikke vår oppvarmmingskilde. Bare et middel for lun hygge:)


Adventsstemning:)



Den tradisjonelle pepperkakebakinga er unnagjort...pyntinga også :)


Uff, hvor tida går! Idag har vi vært på 5mnd kontroll med junior, altså vi snakker snart et
1/2 år!!
Lille Trille veide ikke mindre enn 8360g, så her bærer vi ikke mye preg av å være nesten 3 uker for tidlig ut til dagens lys! Rart igrunn, å legge bort klær som han vokser ut av, nesten før han vinner å ta det i bruk. Ikke akkurat det vi er vant til med Synne-tuppa :) Hun var også med på helsestasjonen idag, har vært litt småtufs denne uka, forkjølelse. Så da har hun vært hjemme fra bhg siste dagene. Formen har ikke vært så aller værst, men noen hostekuler og snørr og gørr har det vært. Tok en crp idag for å være på den sikre siden, og den ga litt utslag, men ikke mer enn at vi ser det an til over helga. Vi måtte lure oss en tur ut i snøen idag, til tuppa sin store glede. Var ikke mor imot heller, å få kommet seg ut en tur på lufting. Syke barn + innetid = tålmodighetsprøve!!! Men det må sies at hun har vært blid og fornøyd tross alt, så vi har kosa oss med adventskos......ikke minst skomakergata! Den fenger foreløpig mer enn blånissene, for Synne er skuffet over at det ikke er røde nisser i serien, og det er kanskje ikke så rart!! Så da ender det med at jeg blir sittende alene å se på turte og tvilling og resten av gjengen!

Et puslespill, et puslespill......


Og når blånissene først er nevnt, minner det meg om siste helgs utfart, nemlig da på Røros! Vi hadde en kjempefin helg på Bergstaden....eller Staa, som nok er den lokale varianten, sammen med onkel Kristian Makan til julestemning tror jeg nesten jeg ikke har vært borti. Idealet om at Røros er den ultimate stedet før jul, stemte noe voldsomt. Storkosa oss til de grader....og Magnus kosa seg så godt at han ikke hadde tid til å sove på kveldene......hmmmm!! Vi lånte leilighet i kjerkgata, riimelig sentralt. Fikk gått meg et par turer og bare nøt stemningen!! Hit vil vi tilbake!! Fikk med oss julegrantenning med nisser og det som hører med, litt aking ble det også tid til og litt shopping også da, skulle bare mangle :)



Gikk meg en kveldstur og fikk knipset noen stemningsbilder!




Kan du høre skomakergatasangen i det fjerne? :)



Hærrlig!


Tid til søskenkos ble det også!

Har vært litt på farten denne mnd. 3uker siden var hele gjengen i Åre sammen med fam Svendgård. Kjempetrivelig tur, med nabotåget. Der ble det bading som ble den store aktiviteten. Til stor stas for de to tuppene som var med. Lånte ei superfin leilighet, og bare slappet av. Også her ble Magnus VELL ivrig på å IKKE ta kvelden for tidlig, han merker vel når han er på ukjent terreng :)

14dager siden, var Synne og pappsen i kirka og "henta" 4årsboka. Litt blyyg 4åring her i huset, men boka ble med hjem og er en yndet bok på sengen......amen!!
Samme dag tok jeg og Synne turen ned på Stjørdal kino for å overvære "pippi feirer jul" sammen med Line og Mille. Stoor stas det også:)

Venter spent på hva Pippi har å by på!

Ellers må jeg nevne at jeg endelig har fått gjort bloggen om til bok!! Det er en verdifull bok, som jeg stadig vekk må lese litt i og mimre fra de siste par årene. Ser at MYE er glemt....heldigvis!!

Imorgen er det feiring av tante Solveig som står på menyet, før Synne tar turen til Tydal sammen med tante Inger Heidi. Vi voksne skal ut på en sosial happening sammen med spareforeninga, blir nok trivsel :)

God helg godtfolk!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar