torsdag 18. februar 2010

Nok en sykehustur unnagjort!!

Ja, så ble det en tur på St Olavs denne uka på oss. Vi startet dette nye året med friskt mot, og tro og håp om at nå måtte Synne få holde seg frisk ei god stund framover. Men den gang ei! Forkjølelser og nå farang har gitt henne noen utfordringer på nyåret. Mandagen startet hun i barnehagen med å kaste opp stort sett alt hun fikk i magen av mat og drikke. Vi dro hjem, og det samme fortsatte der. Iom at Jon Håkon hadde symptomer på farang når vi var i Oslo, regnet vi med det var hennes tur. Problemet for Synne sin del ved slike sykdomsbilder, er at det meste av væske hun får i seg kommer ut igjen enten foran eller bak, og det er slettes ikke heldig for nyra hennes. Derfor valgte jeg å mase oss inn på St Olavs for å sikra at hun fikk væske intravenøst. Det var ei slapp og blek tuppe som entret sykehuset for `nte gang på tirsdagsettermiddag. Igår fikk vi returbilletten, og tok sjangsen på å dra hjem. Hun holdt på det hun fikk av mat i hele går......fram til igårkveld. Da ble det oppkast-maraton med 5 runder på 10 minutt og ditto klesskift!! Men så ble det da OL-gull som takk for innsatsen for oss voksne sin del:) Så da var det meste glemt!
Idag har jeg vært forsiktig med å gi henne for mye på sonden, så foreløpig.....bank-bank-bank.....sitter maten "innabords". Måtte dette vare!! Nå synes mamman virkelig at vekta kan begynne å snu å gå den andre veien igjen! Hun har nå gått fra 12,4 til 11,1 på kort tid!! Ikke komfortabel med dette i det hele tatt!!!
MEN hun holder på sitt gode humør, og sitter her nå å smiler og tøyser.....og prøver seg forsiktig med litt melk på kopp! Flinke pia:)

Sist helg var vi forøvrig ganske så aktive med volleyballspilling fredag og lørdag, og en lang skitur på søndag. Mitt kjære tantebarn Malin overnattet her fra fredag til lørdag og passet tuppa mens vi spilte volleyball. Det ble litt spilling på Malin også , noe hun behersket meget bra:) En stolt tante som ser hun har talent for ballspill....heelt i min ånd:)
Søndag feiret vi som mange andre morsdag. Jeg fikk sove "attpå" litt og ble vekket av en stor bukett tulipaner i fint svev........overlevert av en litt ivrig Synne-mor:) Det gikk bra med buketten og jobben med å få vekket mamma ble så absolutt utført!! Som om ikke det var nok, kom far i huset diltende etter med en "liten" gave på godt over 2 meter! Flunkende nye klassisk konkurranse ski ble belønninga for å være mor i huset:) Super gave, som selvfølgelig måtte testes i løpet av dagen. Løypevalget falt på ei turrenn løype i Tydal, mens Synne ble trygt plassert hos bestemor, bestefar og tante "Hæidi" i Nissebu! Nå fikk vel sant og si skiene ikke helt muligheten for å vise hva de var gode for iom at smøreren i teamet bommet LITT på føre, men det er lov i disse OL-tider! Han er visstnok ikke alene om det:)

OL ja...... det må nesten nevnes med noen ord. Vi er som de fleste vet, riimelig sportsinteresserte, og da er OL selvfølgelig en stor begivenhet for familien Elverum/Slungård. Synne har vi fått inn på "Heia, heia-sporet". Det er vanskelig å finne tid til noe annet, og når vi itillegg har konkurranse på gang innad i famlien gjør ikke det interessen noen mindre. For min egen del får jeg noen dilemmaer innimellom, når det står om medaljene og nordmenn ligger an til medaljer som jeg ikke har tippet...... Foreløpig har jeg unnet de disse medaljene selv om det har medført 0 poeng, men med mitt konkurranseinnstinkt så kan jeg ikke love denne godviljen hele OL dersom det står om seieren:) Hadde ikke tippet norsk på gull på damenes sprint igår, men det e ingen jeg unner denne seieren mer enn Marit Bjørgen!! For de som evt kan være interessert, legger jeg her ut lenken til våre konkurranseresultater; http://home.broadpark.no/~kelverum/OL2010/ol2010.htm

Dersom formen til Synne vil stabilisere seg innen helgen, vil det bli litt farting for meg og Jon Håkon sin del. Fredag til lørdag skal Jon Håkon på "høydeopphold" ifbm OL sammen med flere gutter på hytta vår i Stuggudal. Selv skal jeg fra lørdag til søndag på Levanger på party sammen med de jeg spilte volleyball sammen med der. Det blir overnatting for meg og Stine sin del hos Catrine. Dette skal bli morro:) Håper bare jeg berger for farangen siden det er bare meg som mangler her.....!!!!

Ellers har vi her i starten av Februar hatt et lite jubileum her på bloggen. 6 Februar var det et år siden første innlegg, og når vi nå leser over 70 000 klikk på sida, må vi få sende en hilsen til alle dere der ute som har fulgt med oss i tykt og tynt. Mange takk for all støtte og oppmuntring dere har vist iform av hilsninger, meldinger og gode tanker. Håper ikke minst at det er noen der ute som har funnet hjelp og trøst med vår situasjon og våre berettinger her på bloggen. Denne bloggen vil nok leve ei god stund til framover. Det gjør fortsatt litt godt for oss to å få skrevet ned noen tanker innimellom, for vår kamp er slettes ikke over ennå!! Men lagmoralen er fortsatt sterk, og kapteinen på laget beholder til tross for noen utfordringer innimellom, sitt smittende gode humør!! :) Snakker om inspirasjonskilde!! Nå fortjener Synne virkelig noen gode måneder framover slik at hun kan få fortsette den gode utviklingen hun har hatt. Men med lite mat og energi i kroppen, blir det ingen enkel oppgave! Vi håper dette snur raskere enn lynet:)

God helg alle sammen! Det går fortsatt mot lysere tider, og nå ser vi virkelig at dagene begynner å bli lengre! Hærlig:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar