fredag 17. april 2009

Pappas første møte med Synne!

Da kommer en liten kvelds-oppdatering og endelig noen bilder. Jeg legger ved bilde som viser realiteten, så det kan være noen reagerer på dette. Spesielt et bilde viser Synne forholdsvis naken og med synlig sår o.l Bare så dere er forberedt......


ENDELIG får pappa treffe Synne igjen!!!


Synne og Rasmus på Riks`n. Ikveld fredag i fin lek:)



Jon Håkon og den "pene unge damen" på tur i gangen:) Blek men fattet...



Synne sin første tur i mammas fang. LITT hoven kropp!!

Det ble en kjempefin og etterlengta tur ut i frisk luft for min del i ettermiddag. Gikk til Ullevåll stadion, og sola stekte som det skulle være sommer! Drømte meg litt bort på en benk og ønsket meg veldig oppi ei snøfonn på Stuggudalen i den herlige solsteiken. Men det kommer da tider for det igjen!!!
Synne har virkelig våknet til liv, og har sagt HEI til alle mann som våger å røre seg på rommet hennes:) "Datta" har hun også snakket mye om, og vi har sunget "oppe på fjellet" og telt til en-to-TE.....:) Med andre ord så registerer jeg med STOR glede at Synne har kommet seg betraktelig idag. Kjenner at skuldrene er sunket mange hakk bare i ettermiddag!!! Hun er forsatt hoven i kroppen, men har hatt fysioterapaut til å rørt litt på føtter og det meste. Så dette skal nok snart gå seg til!! For de spesielt interesserte kan jeg også legge til at mye av de verdiene som tidligere har vært veldig høye (pga nyresvikten) er nå allerede på ønsket nivå. Som f.eks noe som vi har hatt fokus på hele tiden er noe som heter kreatinin. Den verdien lå helt opp på godt over 500 nå på slutten, men lå idag på 47, et tall hun aldri har vært i nærheten av. Hun har også startet såvidt med litt mat idag, 10ml/timen. Det er ikke mye, men en start. Og ikke minst får hun nå en type sondemat som er ferdig på pose. Rart tenker jeg, som i 19mnd hver kveld har blandet en blanding på 3-4 komponenter nøye utregnet på gramvekt! Øyner muligheten for at ting kan bli litt enklere for oss etterhvert, men tørr ikke tru på det ennå. Det blir spennende å se om alt oppkastet Synne har hatt daglig fra dag 1, nå forsvinner!?!
Det store høydepunktet i ettermiddag var da pappan ble trillet i rullestol inn til Synne for å hilse på!!! DATTA var Synnes respons på det besøket, så det sier vel igrunnen alt!!!!!!!! Men slike anstrengelser tar på for Jon Håkon sin del, så han klarte ikke bli der lenge før han måtte tilbake å legge seg nedpå igjen! Nå har jeg dusjet og stelt med han, så jeg gikk fra han med god samvittighet:) Farmor er fortsatt her og gjør en god jobb med å "avløse" meg innimellom.
Tilslutt vil jeg nok en gang få takket alle sammen for hilsner og gode tanker. Dere skal vite at det i høy grad er med på å motivere oss alle videre i prosessen. For vi vet vi har en lang vei igjen ennå, men å vite at vi har så mange som støtter og tenker på oss, er kjempegodt. Og dersom det er noe du/dere lurer på i denne prosessen som ikke jeg tenker på å forklare eller skrive om, må dere bare spørre. Jeg svarer når jeg har tid og anledning:)
Da vil jeg ønske dere alle ei riktig god helg, så kommer det nok mer oppdateringer her ila helgen!

8 kommentarer:

  1. Det var veldig godt, men fryktelig vondt, å få sjå go pia igjen!! Bilde av Synne sammen med rasmus var et godt tegn, med nasen til rasmus i fokus. Skal hilse fra alle, tenker på dere hele tiden!!

    SvarSlett
  2. Korr arti å hør at d går riktig vei! Syns dåkk e tøff æ ja, d går nok bra herre! Lykke te videre, hils Jon Håkon å! Klem fra Anne-Britt:) og en nuss te Synne fra Isak:)

    SvarSlett
  3. Jeg er så imponert over styrken til alle tre. Og bloggen er interessant/rørende lesing. Tenker masse på dere, og håper og tror at alt går bra :)
    Hilsen Linn

    SvarSlett
  4. Dette var positiv lesning. Tenker mye på dere og vil nå ønske dere alle ei god helg. Hanna og jeg har sett årets begivenhet på Tangmoen. Det ble 2-2.
    "Gressenkemannen" (Svoger Jan Erik)

    SvarSlett
  5. Toppers!!! Veldig artig at det går bra!!! Ønsker alle flere gode opplevelser framover. Hilsen Petter

    SvarSlett
  6. Flott med god oppdatering Berit!
    Hærlig når det går så bra.
    Tenke masse på dåkk og håpe på forsatt framgang i dagan framover.
    Godt å sjå bildan av superheltan va d å!
    God helg t dåkk aill.
    Hilsen fra Elin

    SvarSlett
  7. Veldig godt og rørende å se bildene av hovedpersonen,Jon Håkon og deg Berit. Bra at du også Berit endelig kan senke skuldrene litt. Ønsker dere ei fin helg og håper på mange positive hendelser i dagen som kommer.

    Skal hilse så masse fra Frida, Lina og Morten.

    Hilsen Stine

    SvarSlett
  8. Kjære Berit!
    Så godt å se bilder av dere, og at det går bra med både Synne og Jon Håkon. Tenker masse på mora oppi alt dette også jeg, Berit, og det var fint å se at "verdens tøffeste mamma" har unnet seg en deilig tur i vårsola. Varme hilsener og klemmer til dere fra naboan på Bakken.
    Gunn-Marit

    SvarSlett