fredag 17. april 2009

Endelig go`tuppa på fanget igjen!

Tenkte jeg skulle ta en liten kjapp status-oppdatering før jeg endelig skal ut av husets dør og kjenne på frisk luft. Begynner å bli noen dager siden det nå! Jon Håkon er skikkelig på bedringens vei og så utroig mye bedre ut da jeg kom dit imårrest. Kom en fysioterapaut innom da jeg var der, å Jon Håkon var ikke tung å be da den pene unge damen spurte om han ville være med en tur ut å gå på gangen:) Det gikk veldig bra, og vi har store tanker om å få satt pappsen i en rullestol utpå ettermiddagen, slik at han endelig skal få truffet Synne-tuppa! Smilet er også tilbake, men fortsatt er han selvfølgelig godt redusert. Men likevel, godt å se hvor fort han kommer seg!!!
Synne er også fortsatt på riktig vei. Det ble litt bekymring på mammsen igårkveld da jeg fikk beskjed om at Synne slet litt med pusten. Vi hadde sett det hele dagen, og det tiltok på ettermiddagen. Det ble da bestemt å legge inn dren på lungene pga væske der. De hadde hele dagen sett at det lå væske der, men mente hun skulle klare å kvitte seg med dette selv, noe hun da ikke gjorde! Ved røntgenbilder så de mye væske på begge lungene, så det ble bestemt å legge inn dren på begge sidene. Det viste seg at de tappet 165 ml på den ende siden og 120ml på den andre. Så da er det ikke rart Synne hadde problemer med å puste, siden all denne væsken lå å presset mot lungene. Drenet har hun fortsatt liggende, og det blir det nok til imorgen. Hun har som jeg nevnte igår fryktelig mye væske i kroppen generellt. Det har vært vondt å se henne, så pløsete og ugjennkjennelig. Igår tok de ei vekt på henne og hun veide ikke mindre enn 15kg!!!!!!!!! Hun var da 9,3 dagen før operasjon. Idag veide hun 11,9 så vi er på rett kjøl snart!! Ellers har jeg vært så heldig å fått tuppa mi på fanget en liten time idag, hææærlig:)))))) Der sov hun og vi koste oss godt.....med tusen ledninger og slanger rundt oss!! Hun plages fortsatt med endel kløe, og jeg blir selv stående å klø på meg selv når jeg ser henne vri å vende på seg i irritasjon!!
Har planer om litt mer oppdatering ikveld, og ikke minst få lagt inn litt bilder fra siste dagers hendelser!! MEN nå skal jeg ut i sola, og spaser en tur til Ullevåll stadion har jeg tenkt:) Helt til slutt må jeg bare komme med en liten beskjed til både min mamma og vår kjære Grete som steller så godt med oss på St Olavs. Dersom dere leser denne bloggen, såååå JADA jeg får da i meg nok mat jeg også!!!!!! :D

4 kommentarer:

  1. hilsen fra bersvendsgården...
    godt å høre at det går framover med dåkk, tenker på dåkk hele tida.hils jon håkon og kari og ta vare på d sjøl!
    ALISON OG OLE BJARNE

    SvarSlett
  2. En liten hilsen fra fam. Sætnan oppi Stokkberga.
    Vi har tenkt å snakka my om dokk, lykke te videre.

    Turid & Jorulf

    SvarSlett
  3. Godt å høre at det går bra med dere begge to. Klemmer fra Manda, Ann Irene og Lillian

    SvarSlett