søndag 19. april 2009

Pappsen er på nettet

Da lager jeg, Jon Håkon, min første blogg etter at vi ankom Riksen. Formen er stadig bedre og i dag smakte frokosten for første gang på lenge meget bra. Har også fått i gang bommelomme-apparatet, så nå er det vel kun et tidsspørsmål om når man er på vei ut av liggende tilværelsen.
Formen er flere hakk bedre og både blodtrykk, temp og blodprøver er akkurat slik legene vil ha det. Så kroppen fungerer meget bra om vi har halvert antallet nyrer i kroppen.
Har også besøkt litjmor i dag tidlig, og personlig synes jeg hun har kommet seg meget bra. Jeg har ikke opplevd det samme som Berit og farmor i dagene etter operasjonen, så de ser nok enda større framgang enn det jeg kanskje gjør.
Hun er fortsatt litt hoven, men vekta kommer stadig nærmere normalen. Hun skal dessuten fjerne drenet fra den ene lungen i dag, samtidig som venflonen og boksehansken på den ene hånda etter all sannsynlighet forsvinner i dag. Derfor er det håp om at det blir noen færre ledninger på Solstrålen i løpet av noen timer.
Legene skal også i dag bestemme om hun skal overflyttes til kirurgisk avdelingen på barneklinikken, samme avdeling som Berit bor på. Flyttes hun dit skal hun etter planen bo der noen dager på et overvåkningsrom, før hun igjen skal bo sammen med mamma og pappa.
Vi sitter akkurat nå å venter på besøk av tante Margit. Hun er på Oslo-weekend med venninner. Farmor skal også hjem i dag, og hun har fly fra Gardermoen halv seks i ettermiddag.
Ha en flott søndag. I Oslo skinner sola, men varmt er det ikke. Men jeg antar at våren kommer som et skudd her snart.

2 kommentarer:

  1. Endelg er det gjort. Følger med dere hver dag. Så godt at alt peker i riktig retning. Snart løper vel Synne fra Morten tenker jeg (og Jon Håkon skyter vel fart på rulleskiene, forbi Hans). Det lover bra. Stå på. Dere er utrolig tøffe. Vi beundrer dere. Tøff start på livet, men alt går når en bare vil!
    Hilser fra Hans også!
    Morten, Ingird, MArit, Hanne og HAns Morten

    SvarSlett
  2. Hei!
    Flott å les at du e i bedring og mer oppe, Jon Håkon, og at Synne e i rute. De e i tankan vårres daglig. Sende masse hilsinga herfra med ønska om at alt går som det ska videre og.
    Gunn-Marit

    SvarSlett