lørdag 11. juli 2009

Snuppene på Shopping!

Siden pappsen har tatt turen til trøndelag i helgen, styrer vi skuta selv. Så da var det vel ikke stor overraskelse at det ble en bytur på tuppene idag:) Jeg hadde avtalt å møte Torunn, ei jeg studerte sammen med på Dronning Maud, så vi tok et lite kaffeslaberas på Oslo City, før det ble en liten butikkrunde. Nå må det sies at det ble dårlig med shopping, men det var likevel greitt å slå ihjel noen timer på byen! Torunn var forresten vitne til et stoort framskritt i Synnes verden. For første gang steg hun opp og sto på begge føttene i vogna idag, helt ut av ingenting. Så vi setter et stort kryss i taket igjen!! Synne ble ellers veldig ivrig da vi passerte en Brio-butikk på Oslo City, så da kunne ikke mamman annet enn å ta turen innom. Hun blir stor i øynene av alle farger, lyder og alt som blinker, så vi brukte litt tid der for å bearbeide litt inntrykk. Men før vi kom så langt at vi fikk handlet noe, gikk brannalarmen og vi kunne nok ikke vært lengre unna utgangen der vi var i 4`de etasje helt innerst...... Og klokkeslettet var vel heller ikke det mest gunstige en lørdag klokka 14.00. SÅ da må jeg si det ble trangt i rulletrappa:) Men vi kom da oss tilslutt ut, og etter hva jeg vet så var det vel ikke noe dramatisk bak brannalarmen. Vi valgte bare å ta turen opp til Karl Johan......uten noen ny leke i samlingen:)
Etterhvert tittet sola også fram, så det ble da riktig så trivelig å tusle i byen.

Ellers har det vært en rolig ettermiddag og kveld. Vi har vært en tur opp i tredje etasjen for litt mer antibiotika, og damene der vet ikke hva godt de kan gjøre for Synne. Så vet hun da også å benytte seg av situasjonen, så hun sjarmerer det hun er god for, så de nesten ikke vil gi slipp på henne!!

Tilslutt vil jeg gjerne få nevne at jeg imårrest fikk en VELDIG hyggelig beskjed fra Jon Håkon som er hjemme i Selbu! Noen hadde reparert verandan vår, som fikk seg en trøkk uka før vi ble lagt inn her, samt at varmepumpa som ble ødelagt i samme uhellet, også var på plass!! Når det gjelder varmepumpa føler jeg meg sikker på at Jens skal ha en stoor takk for at den er på plass igjen. Mistenker også hvem som står for reparasjon av veranda, men ønsker gjerne at de "skyldige" melder seg :=) Uansett TUSEN TAKK!!!!!!!!!!!! Ingen vet hvor godt det gjør å få sånne meldinger!!! Dere er superduper:) Dette var arbeid vi regnet med å måtte begynne med når vi endelig kommer oss hjem!!

Heelt tilslutt vil jeg og Synne sende en klem til Marius oppi Oppistuggu som har bursdag idag! Hæppi bursdag Marius. Neste år vil vi også være med å feire deg:)

1 kommentar:

  1. Hei. Vil bare få si at jeg er meget imponert over dere. Må inn å lese dagens blogg hver kveld, og sitter ofte med tårer i øynene. Dere synes å ha et helt utrolig pågangsmot, og Synne er virkelig heldige, som har fått slike foreldre!!! Og Synne er jo bare såååå sjarmerende. Og hun har blitt utrolig stor, siden hun var hos oss på NIS. Skjønner at dere har hatt mange tøffe stunder, men lar meg stadig imponere over hvor sterke dere virker, tross alt. Ønsker dere alt godt videre, og håper dere snart kommer dere hjem til Selbu. Ta godt vare på hverandre. (Kari S.S., Tydaling)

    SvarSlett