lørdag 23. mai 2009

Damenes dag:)

I og med at vi sendte hjem pappsen til Selbu igår ettermiddag, var det idag duket for oss tuppene til å kose oss sammen! Pappa har fortjent en hjemtur nå, og koste seg på Moheim igårkveld på en god gammeldags grendafest!

Dagen startet ikke heelt bra idag, og for å gjøre en lang historie kort, og for å unngå upassende ordbruk, så sparer jeg dere for det meste. Men at jeg begynner å bli meeget fornøyd av å til stadighet få nye sykepleiere som JEG må instruere til hva de skal gjøre, er vel ikke å lyve!!!! Jeg er mektig lei av å mase, og passe på så Synne får medisin og mat til riktig tidspunkt, og man kan vel si at det toppet seg idag. Fek. den ene medisinen som hun er avhengig av å få til riktig tidspunkt hver dag, fikk hun 10.30 og ikke 09.00 som hun skal. Da jeg var ferdig med å si hva jeg mente om dette, pakket jeg vogna med mat og medisiner, tok med meg tuppa og dro ivei!!! :) Ikke misforstå, for det er mange flinke sykepleiere som vi er godt fornøyd med, men nå har vi snart hatt 30 ulike sykepleiere siden vi kom ned på avdelingen, og det begynner å bli litt nok. Og at det i tillegg var en mann som nok en gang "skjønner ingenting", gjorde vel ikke situasjonen noe bedre:):) Jeg er ikke sinna, bare veldig veldig skuffa:D


Sognsvann fra den andre siden! Nyydelig:)

Uansett, så fikk Synne og jeg en kjempefin tur ut i frisk natur idag. Vi gikk til Ullevaal og tok t-banen til Sognsvann. Mamsen koste seg med litt medbragt kyllinggryte og friske frukter, mens Synne tok seg en dupp mens vi tok turen rundt Sognsvann. Det gjorde underverker for kropp og sinn, og jeg var i godt humør igjen da vi kom tilbake:) Det var fullt med folk rundt den flotte stien/vegen rundt vannet. Og så sosial som jeg er, synes jeg faktisk det er helt greitt selv om man nesten går i kø. Det er heller godt å se barn få nyte denne naturen, til sterk kontrast fra storbyen noen kilometer unna. Men at må innrømme at smilet ikke er langt unna når jeg møter de lekreste fruer i høy Montebello-stil, nyfrisert og spaklet, og på noe av det nærmeste man kommer høyhelte sko, og ikke minst med den lekreste voffsen i bånd!! Her snakker vi friluftsliv på høyt nivå:)


Synne la ikke skjul på at hun storkoste seg på pleddet, mens all verdens folk og fe passerte forbi:)

Synne har nå inntatt horisontalen, mens jeg har planer om å slappe av litt med tv før jeg tar natta.


Litt tåspising må til før det blir natta!

Legger ut en videosnutt idag også. Snakk om trivsel:)

1 kommentar:

  1. Hei og takk for sist. det var virkelig trivelig å treffe dere. Artig å se at Synne har kommet seg så fort og at hun har blitt sterkere i kroppen!! Det blir en annen verden ja:-) Takk for at vi fikk besøke dere:-) Vi har vært på Tusenfryd i dag, noe Heidrun syntes var toppen. Imorgen dra vi nordover igjen. Snakkes:-)
    Klem fra fam Stokke

    SvarSlett