lørdag 6. juni 2009

Et steg i riktig retning for mammsen sin del!


Her tror jeg jaggu vi har sovet med håret på du:-)

Som dere sikkert vet, fikk jeg meg en liten smell tidligere i uka. Man skulle kanskje sett at det kom, men uansett kommer nok slike ting uventa! Tror nok kombinasjonen av mye forskjellig er forklaringa, men kanskje ikke minst det at jeg nå kunne begynne å sleppe ned skuldrene og slappe litt av! Uansett så har ting skjedd og jeg har fått mye god hjelp både av fagfolk, sykepleiere og ikke minst min kjære! Alle har stått på pinne rundt meg og ikke visst helt hva godt de kunne ha gjort. Selv har jeg vært noen dager i min egen verden, helt tom for energi, likegyldig til alt og alle og uten handlingskraft! Har sovet natt og dag, i tide og utide, men det har da hjulpet på! Rett og slett utmattelse tror jeg selv....!! Men det viktigste nå er at kroppen er på gang igjen, langt fra 100% ennå, men små steg i riktig retning. Har fått mye kvile og ro, og trenger nok noen dager til før jeg er der jeg vil være:) Det værste opp alt dette var at jeg ikke klarte å glede meg over Synne sine mange framskritt den siste tiden. Bare registrerte det som skjedde og ikke mer enn det.

Nå har jeg hatt en positiv dag idag med Spa/massasje som den store høydaren. Både jeg og Jon Håkon lot oss friste til å unne våre slitne kropper 90 min massasje, og det var ikke et minutt for mye!! Damene fant nok mange "knutepunkter" og løsne opp på, godt var det iallfall!! Bestemor og bestefar stilte forøvrig opp som barnepassere, og det til glede for liten og stor. Vi fikk også kost oss med en bedre middag på Aker Brygge etter massasjen, så vi har hatt en super dag som har hjulpet godt på kropp og sinn. Tusen takk til bestemor og bestefar som gav oss mulighet til det:)


Ingen tvil om at dissing var morsomt.

Dagen startet vi forøvrig alle 5 med en t-banetur opp til Frognerseteren. Der tok vi oss tid til litt kaffe og godsaker, før vi gikk ned til Holmenkollen og tok t-banen ned igjen. En flott start på dagen med andre ord. Nå har vi levert Synne på overvåkning for natta slik at vi skal få ei god natt søvn. Så her står det ikke på med hjelp til barnepass.
Det var ingen god følelse å gå på en slik smell som jeg gjorde, men det er godt å se nå i etterkant at hjelpen var der da jeg trengte det. Det er frustrerende å se at man ikke kan være med å bidra, og jeg må takke min kjære masse masse for tålmod og forståelse. Det har blitt mye på han den siste uka, uten så mye som en klage. Beundringsverdig godt humør, siden jeg selv vet hva dagene her krever!!


Vi kikker etter ny bil, og Berit falt veldig for denne 6-hjulstrekkeren!

Tilslutt må jeg sende en liten hilsen til Randi og Asbjørn på Skatval for flott genser Synne fikk:) Det er så trivelig med slike hilsninger, tusen takk!

Ha ei fortsatt god helg!

1 kommentar:

  1. Kjære Berit, ikke rart at du fikk deg en smell. Lytt til kroppen og bare vær helt sikker på en ting; energien og gleden kommer tilbake. DET kan du stole på.
    Jeg tenkte jeg skulle gi dere et lite tips, hvis dere vil ha en tur til østsida av byen; på Kampen er det mye fint å se. Blant annet er det en barnebondegård som Synne helt sikkert ville likt, og på Kampen Bistro i Bøgata er det nydelig mat og veldig trivelige (stort sett trønderske) kelnere. Det er barnevennlig der også, i allefall i helgene. De har en stor utesitteplass. Det er også en fin park på toppen av Kampen, med utsikt over byen. Dere kan ta buss 60 til Bøgata, den stopper rett overfor Bistroen, eller dere kan ta banen til Ensjø og gå under jernbanebrua, da kommer dere rett til Bondegården. Oslos fineste blomsterbutikk ligger også på Kampen. Min favorittbydel uten tvil :o)
    Stor klem,
    Ingeborg

    SvarSlett